Reklamációs eljárás
Ez a reklamációs eljárás a Ptk. és a fogyasztóvédelmi törvényeknek megfelelően kidolgozott és fogyasztói termékekre vonatkozik (a továbbiakban "áru"), melyeknél a vásárló garanciából eredő jogai gyakorolhatók, (a továbbiakban "reklamáció").
Az eladó a Web Retail s.r.o. korlátolt felelősségű társaság, székhelye: Husinecká 903/10, 130 00, Praha 3; azonosító: 28876431, adóazonosító: CZ 28876431 bejegyezve a Prágai Városi Bíróságon, mint cégbíróságon, C szakasz 150602 jegyzet.
A vásárló az a személy, aki a termék vásárlása céljából szerződést köt az eladóval.
Arra a vásárlóra, aki nem a végfogyasztó, az eladó alkalmazhatja ezt a reklamációs eljárást. Más esetben a vásárló jogait, illetve a megkötött szerződés és az erre vonatkozó törvények az irányadók.
Tartalom
- Hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok
- Garanciális feltételek
- Garanciális jogok
- Panaszkezelés
- Záró rendelkezések
1. Hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok
Viz általános szerződési feltételek.
2. Garanciális feltételek
Abban az esetben, ha a vásárlónál a csomag átvétele után a jótállási időn belül problémák merülnek fel, a vásárlónak jogában áll a hibás terméket reklamálni.
A garanciális időszakot az erre érvényes jogszabály határozza meg. Amennyiben ez az időszak nincs feltüntetve, abban az esetben ez az idő 24 hónap és a kézbesítés dátumától számítódik.
Figyelmeztetjük, hogy egyes termékeknél a 24 hónapos garanciális idő a termék átvételétől számítva nem érvényes. Ez azokra a termékekre vonatkozik, amelyek élettartamuknál fogva nem tartanak ki a garanciális időszak alatt. Az élettartam lejárta után a termék működésképtelensége nem tekinthető hibának. Amennyiben a katalógusban a projektorlámpa élettartama nem megjelölt, a következő adat érvényes: 3 hónap/2000 óra. További információt itt talál: Milyen hosszú a lámpa élettartama?
Az eladó felelősséget vállal a termék kézbesítésekor a hibás termékekért is, továbbá az alapanyagban-és gyártás során keletkezett hibákért is.
Amennyiben a termék a jótállási időn belül szervízben volt, annyival kitolódik a garanciális időszak tartama. Csere esetén nem indul új garanciális időszak.
A garanciát a következő esetekben nem lehet érvényesíteni:
- Amikor a vásárló a garanciális idő lejárta után jelenti a termék meghibásodását.
- Amikor a termék meghibásodása a termék nem rendeltetésszerű alkalmazásából ered, vagy a meghibásodás mechanikai, hő- és kémiai anyagok hatására történt.
- A meghibásodás a nem megfelelő körülményeknek köszönhető: nem megfelelő hőmérséklet, párás, poros helyszín, kémiai- és mechanikai hatások.
- A hiba a gyártó által meghatározott utasítások figyelmen kívüli hagyása következtében történik.
- A termék meghibásodása a szakszerűtlen telepítésből, a nem rendeltetésszerű használatból, a felhasználó gondatlanságából ered.
- A termék meghibásodása az illetéktelen beavatkozásokból ered.
- A terméken keletkező hiba a nem megfelelő elektromos szabvány használata miatt alakult ki.
- Amikor a termék fizikai hatás következtében rongálódott meg.
- A garancia nem terjed ki a kopás okozta meghibásodásra.
Ezek a korlátozások nem alkalmazhatók azokban az esetekben, amelyek során a termék tulajdonságai megsértik a fent felsorolt feltételeket.
A fogyasztónak minősülő és a fogyasztónak nem minősülő vásárlóknak azt tanácsoljuk, hogy a futárszolgálat alkalmazottjával együtt közösen ellenőrizzék a küldemény állapotát (csomagok száma, a ragasztószalag és a doboz sértetlenségét. A vásárló jogosult megtagadni a küldemény átvételét, amennyiben a küldemény nem felel meg a szerződésben leírtaknak, pl., ha a küldemény hiányos vagy a csomagolás sérült. Amennyiben a sérült küldeményt a vásárló átveszi, a fuvarozó a vásárló, átadási jegyzőkönyvet készít a károk megjelölésével.
Amennyiben sérült vagy hiányos a szállítmány, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot velünk a következő e-mail címen: info@projektoros-lampa.hu A kárbejelentést pedig küldje el a webáruházunknak.
3. Garanciális jogok
A fogyasztó jogosultságai:
- amennyiben az időben észlelt hiba elhárítható, a vásárló térítés mentesen jogosult a probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, de akár élhet a szerződéstől való elállás jogával is
- amennyiben a vásárló önhibáján kívül nem tudja rendeltetésének megfelelően használni a terméket, jogosult az ingyenes probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, illetve élhet a szerződéstől való elállás jogával
- amennyiben a felmerülő problémák gyakoriak, és gátolják a felhasználót a termék rendeltetésszerű felhasználásban, a vásárló jogosult az ingyenes probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, illetve élhet a szerződéstől való elállás jogával
- egyéb felmerülő, nem javítható hibák esetén- amennyiben a vásárló nem óhajtja a terméket kicserélni- jogosult a vételár kedvezményes visszaigénylésére, vagy pedig élhet a szerződéstől való elállás jogával.
4. Panaszkezelés
- A becsomagolt árucikket a következő címre küldje el: Web Retail s.r.o., Politických vězňů 1597/19, Praha 1, 110 00, Csehország. Az árut lehetőleg a termék eredeti csomagolásába kell becsomagolni úgy, hogy a szállítás során ne keletkezhessen rajta kár. Kérjük, hogy a reklamációs eljárás megkezdése előtt vegye fel velünk a kapcsolatot (e-mailben vagy pedig telefonon) az ezzel kapcsolatos részletek megbeszélésének érdekében.
- A csomagot ajánljuk bebiztosítani és Törékeny anyagok szállítása szimbólumú matricával ellátni.
- Abban az esetben, ha a vásárló küldi vissza az árut az eladónak a reklamációs eljárás keretében, az esetleges károkért a vásárló vállal felelősséget addig, amíg az eladó nem veszi át a reklamált csomagot.
- Az ügyfélszolgálat munkatársai vagy egyéb más felelős munkatárs felhívja a vásárlót, hogy vegye át a javított terméket, vagy automatikusan visszaküldik a vásárlónak.
- Minden esetben írásos jegyzőkönyv formájában kell rögzíteni az azonosított hibákat és azok eltávolításának módját. Javasoljuk a vásárlónak, hogy ezen protokollt a reklamációs eljárás végéig őrizze meg.
- Amennyiben a vásárló általi reklamáció oka megalapozatlan volt (lásd 2. bekezdés), az eladó a reklamációs jegyzőkönyvben rögzíti a panasz elutasításának okát. Ebben az esetben a vásárló nem jogosult a reklamációs eljárás során felmerült költségek megtérítésére.
- A panasszal kapcsolatban az eladó azonnal képes döntést hozni, bonyolultabb esetekben legfeljebb 3 munkanapon belül megteszi azt. Ebbe az időszakba nem számítódik bele a hiba szakértői értékelésének ideje. A reklamáció és a hiba javítása a panasz benyújtásától számított 30 munkanapon belül kerül megoldásra, amennyiben a felek nem másban állapodnak meg.
- Amennyiben az eladó nem kapott meg minden szükséges adatot a reklamáció intézéséhez a reklamáció intézésének ideje mindaddig felfüggesztésre kerül, amíg minden szükséges adatot a rendelkezésére bocsájtanak.
- A vásárló jogosult a reklamáció alkalmazásával kapcsolatos indokolt költségek megtérítésére. A költségek alatt a minimálisan szükséges költségek értendők, mint pl. a postaköltség. Ezekbe a költségekbe nem számítódik bele az autóval megtett út vagy expressz szállítás és egyéb, ehhez hasonló költség. Javasoljuk, hogy a reklamációra szánt terméket postán "Külföldi küldemény-ként" adja fel. Az így kézbesített reklamáció költségeit indokoltnak bíráljuk el.
- Az eladó a fogyasztó részére írásban megerősíti, mikor és hogyan gyakorolhatja a fogyasztó a reklamációs eljárást. Továbbá, az eladó a fogyasztó részére megerősíti a reklamációs eljárás időpontját és módját a kártérítési igény rendezése érdekében, beleértve az esetleges javítás időtartamát. Abban az esetben, ha az eladó elutasította a panaszt, írásba kell foglalnia az elutasítás okát.
5. Záró rendelkezések
Ezen reklamációs eljárás 2014 január 1.-jén lépett hatályba. Fenntartjuk a változás jogát.
Tanácsadás
- Hogyan lehet meghosszabbítani a projektorlámpa élettartamát?
- Miből áll a projektorlámpa?
- Mikor érdemes modul nélküli lámpát rendelni?
- Mennyit bír ki egy projektor lámpa?
- Mennyi időre jár garancia a lámpára?
- Mit tegyek, ha felrobbant a lámpa?
- Kézikönyvek a projektorhoz
- Használati útmutató a projektorlámpák cseréjéhez
Segítünk Önnek a megfelelő lámpa
kiválasztásában
Készséggel válaszolunk kérdéseire
ügyfélszolgálat
(H-P, 8h-16h)
Amennyiben megtalálta az összes szükséges információt, nincs más hátra, mint kiválasztani az Önnek megfelelő lámpát
Villámgyors lámpakalauz
Találd meg a megfelelő lámpát néhány kattintás segítségével